Міжнародна міграція робочої сили

Аватар пользователя Официальный источник

Міжнародна  міграція  робочої  сили  на  сьогодні  охоплює  весь  світ. Не  виключенням  є  і  Україна. В  основі  зовнішньої  трудової  міграції  в  Україні  є,  насамперед,  соціально-економічні  причини  в  державі:  складність  знайти  гідну  роботу  в  межах  регіонів  проживання,  відсутність перспектив професійного  зростання для багатьох здібних людей;    економічна нестабільність у країні й невизначеність  шляхів  виходу з неї,  відсутність безпеки громадян . Протягом  останніх  декількох  років  в  Україні  все  більше  активізувалися процеси   зовнішньої  трудової міграції. Виїзд  на  роботу  за  кордон   відбувається не тільки з міст, а також із сільської місцевості. Як правило, покидають свою домівку   громадяни в найбільш активному віці – 25-45 років. Як бачимо, відбувається   масштабний  відтік   робочої  сили  з  України.

Міжнародна міграція робочої сили ґрунтується на можливостях, умовах і прагненні працездатного економічно активного населення працювати у будь-якому регіоні, країнах світового співтовариства з метою задоволення своїх життєвих потреб. Один з головних спонукальних мотивів міграції – вищий рівень заробітної плати в країнах прибуття.

Великі потоки заробітчанства сформувалися в умовах низької заробітної плати в секторі економіки, високого рівня безробіття та вимушеної неповної зайнятості, поширення бідності та розшарування населення на багатих і бідних, значного розриву у рівнях оплати праці в Україні порівняно з іншими країнами.

Спостерігається  збільшення частки мігрантів, які працюють за кордоном без належних дозволів,  які  перебувають у неврегульованому правовому становищі.

Ті  українці, які  виїжджають   та   працевлаштовуються   поза межами України, не повинні бути дискриміновані та обмежені у своїх правах за ознакою місця працевлаштування. Права українських працівників за кордоном часто порушуються. Великий відсоток українців виїжджають до країн працевлаштування   нелегально, у зв’язку із чим взагалі не мають жодних прав на території іншої країни.

В такій ситуації,  що  склалась  на  сьогодні,   основою державної еміграційної політики є міждержавні угоди з країнами – потенціальними споживачами нашої робочої сили, які базуються  на міжнародному праві, що забезпечує  політичні та соціальні гарантії працівникам-емігрантам.

Для  здійснення  захисту  трудових  мігрантів  в  Україні  прийнятий  рад  законодавчих  актів. Одним  з  основних  є  Закон України  «Про  зовнішню  трудову  міграцію»,  який    встановлює  правовий  статус  трудових  мігрантів  і  націлений  на  те,  щоб  забезпечити  їхній  соціальний  захист,  включаючи  членів  сімей.

Прагнучи  до  всебічного  співробітництва  у  сфері  трудової  діяльності  та  соціального  захисту  громадян  України,  які  працюють  за  межами  своєї  держави,  уряд  України  укладає  міжнародні  угоди  про  захист  трудових  мігрантів.

Так,  було прийнято Меморандум про співробітництво між Міністерством праці та соціальної політики України та Міністерством розвитку людських ресурсів Канади у сфері праці та соціального захисту. У ньому визначено, зокрема, галузі та форми співробітництва щодо зайнятості громадян договірних держав. Україна уклала Угоди про працевлаштування і соціальний захист громадян із Молдовою, Білоруссю, Вірменією, Латвією, про взаємне працевлаштування працівників з Польщею, Протокол із Чехією.

         15 травня 2017 набрала чинність Угода між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль про тимчасове працевлаштування українських працівників в окремих галузях на рику праці Держави Ізраїль.   Підписано Імплементаційний протокол А (будівельна галузь) між Міністерством соціальної політики України та Управлінням з питань населення та імміграції при Міністерстві внутрішніх справ Держави Ізраїль до Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль про тимчасове працевлаштування українських працівників в окремих галузях на ринку праці Держави Ізраїль. Даним документом передбачено порядок відбору українських працівників на тимчасову роботу в будівельній галузі в Ізраїлі. Для  того,  щоб  ознайомитись  з  умовами  працевлаштування  в  Державі  Ізраїль,  всі  бажаючі  можуть  звернутись  до  Онуфріївської  районної  філії  Кіровоградського  обласного  центру  зайнятості  за  адресою: селище  Онуфріївка,  вул. М. Скляра, 9,  або  зателефонувати за номерами  20636 та  20525.

Протягом   2017-2018 років  з  числа  жителів  Онуфріївщини  двоє  громадян  виявили  бажання  працевлаштуватися  на  роботу  в  Державі Ізраїль.

         07 грудня 2018 року Україна та Литва підписали Міжурядову угоду про працевлаштування та співробітництво у сфері трудової міграції. Цей документ має на меті забезпечити належний захист прав наших громадян, які працюють у Литві та,  відповідно, литовських громадян в Україні.

       Державна  служба  зайнятості  України  також  не  стоїть  осторонь  проблем  нелегальної трудової  міграції     громадян  України. Служба зайнятості постійно  інформує безробітних про ризики нелегальної трудової міграції.  Саме  з  цією  метою  в  центрі  зайнятості  проводяться   семінари «Запобігання нелегальній трудовій міграції, торгівлі людьми  та  експлуатації дитячої праці».  Особлива увага на семінарах приділяється   розгляду  питань  щодо  уникнення  шляхів потрапляння до трудового рабства, розглядаються ознаки шахрайства у сфері працевлаштування, надаються рекомендації щодо  уникнення обману під час пошуку роботи,  як  уберегтися від шахрайства під час працевлаштування.

Державна служба зайнятості почала проект інформування людей про працевлаштування за кордоном через Асоціацію трудових мігрантів. Його мета - пояснити людям, які хочуть працювати в країнах ЄС, що для захисту своїх прав на території тієї чи іншої країни їм обов'язково треба мати договір з роботодавцем і страховку. Нелегальна праця несе в собі найбільший ризик стати жертвою трудової експлуатації або навіть торгівлі людьми. Робота за кордоном має не лише переваги, але й значні ризики, то краще все таки шукати собі   гідну  роботу в Україні.

Похожие материалы

Добавить комментарий

    __         __          __         ___         __     
/'__`\ /'_ `\ /'_ `\ /'___`\ /'_ `\
/\_\L\ \ /\ \L\ \ /\ \L\ \ /\_\ /\ \ /\ \L\ \
\/_/_\_<_ \ \___, \ \/_> _ <_ \/_/// /__ \/_> _ <_
/\ \L\ \ \/__,/\ \ /\ \L\ \ // /_\ \ /\ \L\ \
\ \____/ \ \_\ \ \____/ /\______/ \ \____/
\/___/ \/_/ \/___/ \/_____/ \/___/

Введите код, изображенный в стиле ASCII-арт.

Все права на материалы, опубликованные на сайте, охраняются в соответствии с законодательством Украины, в том числе, об авторском праве и смежных правах. Использование материалов газеты "Онуфриевские Вести" разрешается при наличии ссылки. Для интернет-изданий обязательна гиперссылка на http://onufrievka.com.ua, открытая для поисковых систем. Редакция интернет-газеты "Онуфриевские Вести" может не разделять мнений и взглядов автора, высказанных в статье, на форуме, в комментариях и других ресурсах сайта. Точка зрения, представленная в публикации, принадлежит исключительно ее автору. Редакция не несет ответственности за достоверность информации, содержащейся в рекламных объявлениях.

Copyright © 2011-2015